pühapäev, 13. juuli 2008

Noored abielurannas tuulte käest koduvarju otsimas

Abielu on teema, millest saab rääkida tundide viisi, ent mille ettevõtmine on iseasi. Minul see nüüd käes - 11.juulil sai oma kalli-musiga asi ametlikuks tehtud. Aga kõva 4.aastane kooselu põhi ka juba all :)

Samuti sai ka lõpuks ülikooli ühikast välja kolitud ühte kenasse korterisse kesklinna piiril. Eluase on ikka üks suur aga hädavajalik luksus, mille soetamine meie kallil kodumaal veel liiga keeruline on. Kas kõrge korteriüüri või suure sissemaksuga korter või maja...

Mulle meeldib, et meie poliitikud räägivad kui tähtsad on noored pered ja lapsed meie ühiskonna edasikestmiseks - nii hooliv! Ent kurb on näha, kui vähe tegelikkuses seda toetatakse. Kui sa oled noor, kõrgkooli lõpetamas, peret loomas, ja näiteks ainult kas sina või su paariline käib tööl, siis pole sul loota teistele peale enda ja lähisugulastele ja -sõpradele.

Vanemapalk on juba järgmise sammu osa (kuhu sa selle lapse sünnitad, kui korralikku kodu pole!), mistap võiksid meie kohalikud ja riigipoliitikud võtta mõttes samm tagasi ning luua noorepere kodutoetuse. Kas see on ühekordne või mingi perioodi makstav, rahaline või noorperede eluaseme ehitamise programm, olgu spetsialistide otsustada.

Hooliv ühiskond peaks ilusatest sõnadest ka tegudeni jõudma :)

7 kommentaari:

Catlyn ütles ...

Kurat, ma kirjutasin pika kommentaari ja siis avastasin, et olen vale accountiga siin.

Aga enivei, veelkord õnnitlused meie poolt ja lisan, et kui lapseteema hakkab lähemale jõudma ja põnn juba sünnib, küll siis näete, et vanemahüvitis on kökimöki võrreldes reaalsete vajadustega. Eriti arvestades seda, et mida vanemaks laps saab, seda vähem raha riik annab, aga seda rohkem raha kulub.

Eimar Veldre ütles ...

ega lapsesaamine oli ja on eraasi. eks see peaks nii ka jääma,see otsus, ent pärast võiks ikka riigi- ja kohalik võim seda toetada ka.

Arvo ütles ...

Eimar! Õnne minu poolt ka veelkord. Ja mis noorte perede eluasemetoetusesse puutub, siis Kredexil oli vist kunagi mingi skeem, aga ma ei tea, kas see veel toimib ja kuidas ta toimib....

Eimar Veldre ütles ...

Kredexi toetus on seotud kõrgkooli lõpetamise ja töölepinguga, seega kõrgharitud või kutseharitud noortele.http://kredex.ee/index.php?id=2233

seega kui sul on keskharidus või lõpetamata kõrgharidus, siis Kredexilt sulle abi ei ole :(

Catlyn ütles ...

Eimar, aga lõpeta kool ära siis! :P

Eimar Veldre ütles ...

oleks see kooli lõpetamine nii lihtne. ma olen sellest bakalaureuslikust õppekorraldusest ja tingimustest välja kasvanud :(

ent eks ühel päeval peab see siiski juhtuma!

Kaido ütles ...

Õnnitlused!
Mul on hea teie abielutähtpäeva meeles pidada - ühtib minu sünnipäevaga :)