teisipäev, 23. märts 2010

Miks ma oma pensionit ei jõua ära oodata

Väljavõte Riigikogu tänase istungi stenogrammist, kus peateemaks (peaks olema) pensionile saamise ea tõstmine:


Istungi juhataja Keit Pentus: Jätkame nüüd sama koha pealt kohe, kui ettekandja on valmis Riigikogu kõnetooli naasma. Esimesena saab küsimuseks sõna Taavi Rõivas!

Taavi Rõivas: Aitäh, austatud juhataja! Hea ettekandja! Ma näen, et saalis on väga palju küsimusi.

Istungi juhataja Keit Pentus: Üks hetk, ma vabandan küsija ees! Kolleegid, me jätkasime aruteluga! Ma palun saalis vaikust ja uuesti sõna küsimuseks Taavi Rõivasele. Palun!

Taavi Rõivas: Suur tänu! Hea ettekandja! Teil jäi ütlemata paar väga olulist asja. Esiteks see, et antud eelnõuga kavandatavad muudatused toovad Pensionikassa tasakaalu 20 aasta ehk terve inimpõlve võrra lähemale, mis tähendab seda, et tulevikus on võimalik maksta oluliselt suuremaid pensione, kui see muidu oleks. Samuti jäi ütlemata see, et viimased arengud Eesti pensionide juures – ühelt poolt keskmine pension on viimase viie aasta jooksul kahekordistunud, aga samas on ka asendusmäär oluliselt viimasel ajal kasvanud. Aga enne, kui me läheme nende teie sõsarpartei poolt teiega kokku lepitud küsimuste esitamise juurde, mis kindlasti saab olema väga põnev jälgida, küsiks ma ühe sisulise küsimuse. Nimelt...

Istungi juhataja Keit Pentus: Aeg kolleeg Taavi Rõivas, palun küsimus!

Taavi Rõivas: Ma vabandan, aga istungi juhataja katkestas enne mu küsimuse. Ma palun teil selgitada, austatud ettekandja, esimese ja kolmanda muudatusettepaneku sisulist vahet? Aitäh!

Heljo Pikhof: Aeg oli läbi, öeldi!

Istungi juhataja Keit Pentus: Aeg, kolleeg Rõivas! Lugupeetud ettekandja, aga küsimus esitati. Kas te soovite sellele vastata või oligi see vastus?

Heljo Pikhof: Aeg oli läbi!

Istungi juhataja Keit Pentus: Järgmiseks küsimuseks sõna Ain Seppikule. Palun!

Kommentaare ei ole: