Tänases Päevalehes kirjutab endine Eesti Üliõpilaslehe toimetaja Hans Lõugas väga tabavalt Tallinna ühistranspordist.
Ta puudutab väga valusalt ka trammiliikluses viimasel ajal toimunud muudatust: Tondi-Kesklinn-Kadriorg liini nr 3 sageduse drastiline vähendamine:
"See Tondilt mööda linna tuiksooni Pärnu ja Narva maanteed Kadriorgu viiv trammiliin enam nädalavahetustel sõitjaid ei teeninda. Ka äripäeviti teevad trammid sellel liinil sõite ainult paar tundi hommikul ja õhtul. Miks täpselt selline destruktiivne muudatus ametnike arust hea on, ei ole selgunud. Soovitus sõita asenduseks sarnasel marsruudil liikuva bussiga sobib „rohelise linna” propagandaga nagu seasült taimetoitlasele."
Ma sõidan ise ka regulaarselt trammiga (liin nr 4 peamiselt) - paistab, et sagedus on vähenenud veerandi kuni kolmandiku võrra. Hans väidab sellepeale:
"Näib, et mida enam töötatakse maailmas välja akadeemilisi teadmisi linnaruumi, inimeste liikumise ja keskkonnakujunduse kohta, seda vähem otsustajad neid kasutavad. Miks muidu lõpetataks linlaste ja turistide viimine suvisel ajal Kadrioru parki, Kumusse, Kadrioru lossi, lauluväljakule, mere äärde... Eelmisel aastal pandi Kadrioru trammiliinid neljakümneks päevaks kinni sellepärast, et 11 miljoni krooni eest Weizenbergi ja Poska tänava trammiteele kapitaalremont teha."
Ma saan aru Tallinna linna piiratud võimalustest ja vähenevast rahakotist ning mul on kahju, et majandusministeerium pole siiani suutnud otsustada Tallinna trammivõrgu arendamiseks euroraha eraldamist, ent loodan siiski, et sügiseks taastatakse tramm nr.3 sõidusagedus.
Oleks absurd aga kahjuks mingis faasis paratamatu kui Tallinna Ülikooli tudengid ja õppejõud ning teised rööbassõiduki armastajad peaksid avaldama meelt trammiliikluse taastamiseks...
Oleks absurd aga kahjuks mingis faasis paratamatu kui Tallinna Ülikooli tudengid ja õppejõud ning teised rööbassõiduki armastajad peaksid avaldama meelt trammiliikluse taastamiseks...
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar