teisipäev, 14. juuli 2009

Meeleavaldus tramm nr 3 kaitseks?


Tänases Päevalehes kirjutab endine Eesti Üliõpilaslehe toimetaja Hans Lõugas väga tabavalt Tallinna ühistranspordist.

Ta puudutab väga valusalt ka trammiliikluses viimasel ajal toimunud muudatust: Tondi-Kesklinn-Kadriorg liini nr 3 sageduse drastiline vähendamine:

"See Ton­dilt möö­da lin­na tuik­soo­ni Pär­nu ja Nar­va maan­teed Kad­rior­gu viiv tram­mi­liin enam nä­da­la­va­he­tus­tel sõit­jaid ei tee­nin­da. Ka ärip­äe­vi­ti tee­vad tram­mid sel­lel lii­nil sõite ai­nult paar tun­di hom­mi­kul ja õhtul. Miks täp­selt sel­li­ne dest­ruk­tiiv­ne muu­da­tus amet­ni­ke arust hea on, ei ole sel­gu­nud. Soo­vi­tus sõita asen­du­seks sar­na­sel mars­ruu­dil lii­ku­va bus­si­ga so­bib „ro­he­li­se lin­na” pro­pa­gan­da­ga na­gu seasült tai­me­toit­la­se­le."

Ma sõidan ise ka regulaarselt trammiga (liin nr 4 peamiselt) - paistab, et sagedus on vähenenud veerandi kuni kolmandiku võrra. Hans väidab sellepeale:

"Näib, et mi­da enam töö­ta­tak­se maail­mas väl­ja aka­dee­mi­li­si tead­mi­si lin­na­ruu­mi, ini­mes­te lii­ku­mi­se ja kesk­kon­na­ku­jun­du­se koh­ta, se­da vä­hem ot­sus­ta­jad neid ka­su­ta­vad. Miks mui­du lõpe­ta­taks lin­las­te ja tu­ris­ti­de vii­mi­ne su­vi­sel ajal Kad­rio­ru par­ki, Ku­mus­se, Kadrioru lossi, lau­luväl­ja­ku­le, me­re äär­de... Eel­mi­sel aas­tal pan­di Kad­rio­ru tram­mi­lii­nid nel­jakümneks päe­vaks kin­ni sel­lepä­rast, et 11 mil­jo­ni kroo­ni eest Wei­zen­ber­gi ja Pos­ka tä­na­va tram­mi­tee­le ka­pi­taal­re­mont te­ha."

Ma saan aru Tallinna linna piiratud võimalustest ja vähenevast rahakotist ning mul on kahju, et majandusministeerium pole siiani suutnud otsustada Tallinna trammivõrgu arendamiseks euroraha eraldamist, ent loodan siiski, et sügiseks taastatakse tramm nr.3 sõidusagedus.

Oleks absurd aga kahjuks mingis faasis paratamatu kui Tallinna Ülikooli tudengid ja õppejõud ning teised rööbassõiduki armastajad peaksid avaldama meelt trammiliikluse taastamiseks...

Kommentaare ei ole: