Uue aasta esimesel päeval on hea visata pilk sellele, mida siin blogis kirjutatud sai 2009.aastal ning mis saab aktuaalne olema ka 2010. aastal.
JAANUAR
Ametnikud pealinnast välja!
Soomlaste uuringu järgi toetab rahvas riigiasutuste "külvamist" erinevatesse regiooonidesse; valitsuselgi toon plaan olemas. Nüüd, kus kohalike volikogude valimised on möödas, siis võib arvata, et taas tuleb päevakavva jutt haldusreformist - loodame, et siis ka keskvalitsuse teemal, mitte pelgalt valdade liitmisest.
2009 - Change has come to Estonia
Obama inaugureerimise päeval ennustasin, et eurovalimistel saab 3 sotsi asemel mandaadi 3 liberaali ning, et sotsidel saab olema napp rebimine ühe koha pärastki - seega mööda ma ei pannudki! Tallinnas ja Tartus jäi koalitsioon muutumata ning seda ka riigis; sotside siire on muidugi pikemajalise tähendusega...
Miks peab juhatuses olema täpselt 6 liiget ja 7 valdkonda?
Eestis on seaduses kirjas, et on ministeerium ja sellel olgu üks minister - paindumatu süsteem muutuvates aegades. Miks mitte ei võiks ministeeriumeid liita kokku, aga jätta vabaks ministrite arvu? Ettevõtlusest ja kolmandast sektorist ülekantav paindlikum juhtmeeskonna moodustamise põhimõte peaks eriti keerulistel aegadel olema heaks abinõuks kuidas riigid nii finants-, mõtte- kui ka otsustamisraskustest välja tulevad.
JAANUAR
Ametnikud pealinnast välja!
Soomlaste uuringu järgi toetab rahvas riigiasutuste "külvamist" erinevatesse regiooonidesse; valitsuselgi toon plaan olemas. Nüüd, kus kohalike volikogude valimised on möödas, siis võib arvata, et taas tuleb päevakavva jutt haldusreformist - loodame, et siis ka keskvalitsuse teemal, mitte pelgalt valdade liitmisest.
2009 - Change has come to Estonia
Obama inaugureerimise päeval ennustasin, et eurovalimistel saab 3 sotsi asemel mandaadi 3 liberaali ning, et sotsidel saab olema napp rebimine ühe koha pärastki - seega mööda ma ei pannudki! Tallinnas ja Tartus jäi koalitsioon muutumata ning seda ka riigis; sotside siire on muidugi pikemajalise tähendusega...
Miks peab juhatuses olema täpselt 6 liiget ja 7 valdkonda?
Eestis on seaduses kirjas, et on ministeerium ja sellel olgu üks minister - paindumatu süsteem muutuvates aegades. Miks mitte ei võiks ministeeriumeid liita kokku, aga jätta vabaks ministrite arvu? Ettevõtlusest ja kolmandast sektorist ülekantav paindlikum juhtmeeskonna moodustamise põhimõte peaks eriti keerulistel aegadel olema heaks abinõuks kuidas riigid nii finants-, mõtte- kui ka otsustamisraskustest välja tulevad.
VEEBRUAR
Kes on Eesti uueks peaministriks?
Õhus oli lisaeelarve koostamise pinged. Toonane uitmõte, et Reform ja IRL plaanivad kaksikliitu, on osutunud tõeks. Ent Ansipi toonane ja ka tänane jutt, et IRL on olnud laitmatu partner, on pigem suitsukatteks tegelikele vastasseisudele. Fakt on see, et 2011.a Riigikogu valimisteks on ideoloogilisteks konkurentideks just Reformierakond ja IRL.
Kotkapoeg või poliitbroiler?
Maret Maripuu langes ja Hanno Pevkur tuli asemele. Pelga parteilise karjääriga inimeste suutlikkuse teema tõstatus siis ja ka hiljemgi 2009.aastal. Poliitbroilerite fenomen jääb kumama ja tõuseb esile kindlasti 2010.a sügisel Riigikogu valimiste kampaania eel.
MÄRTS
Kes on Eesti uueks peaministriks?
Õhus oli lisaeelarve koostamise pinged. Toonane uitmõte, et Reform ja IRL plaanivad kaksikliitu, on osutunud tõeks. Ent Ansipi toonane ja ka tänane jutt, et IRL on olnud laitmatu partner, on pigem suitsukatteks tegelikele vastasseisudele. Fakt on see, et 2011.a Riigikogu valimisteks on ideoloogilisteks konkurentideks just Reformierakond ja IRL.
Kotkapoeg või poliitbroiler?
Maret Maripuu langes ja Hanno Pevkur tuli asemele. Pelga parteilise karjääriga inimeste suutlikkuse teema tõstatus siis ja ka hiljemgi 2009.aastal. Poliitbroilerite fenomen jääb kumama ja tõuseb esile kindlasti 2010.a sügisel Riigikogu valimiste kampaania eel.
MÄRTS
Kuidas täita 2000 töökohta 50 000 töötuga?
Toonane töötuse arv on tänaseks enam kui kahekordistunud, ent küsimus tööhõivest on sama. Valitsusel ja Riigikogul on tegelikult kiirelt teha kolm meedet:
1. luua ise töökohti riigiasutustesse ja ettevõtetesse;
2. investeeringute ja riigihangete abil toetada töökohtade säilimist ja loomist erasektoris;
3. maksu- ja ettevõtluspoliitika kaudu soodustada töökohtade loomist.
Pikemaajalise mõju ja väärtusi peegeldavad sammud oleks:
1. vabastada töötajate tervise ja koolitusega seotud tegevus erisoodustusmaksust;
2. toetada rahaliselt ettevõttes toimuvat töötajate täiend- ja ümberõpet;
3. tuua läbirääkimiste teel Eestisse töökohti loovaid investeeringuid
Toonane töötuse arv on tänaseks enam kui kahekordistunud, ent küsimus tööhõivest on sama. Valitsusel ja Riigikogul on tegelikult kiirelt teha kolm meedet:
1. luua ise töökohti riigiasutustesse ja ettevõtetesse;
2. investeeringute ja riigihangete abil toetada töökohtade säilimist ja loomist erasektoris;
3. maksu- ja ettevõtluspoliitika kaudu soodustada töökohtade loomist.
Pikemaajalise mõju ja väärtusi peegeldavad sammud oleks:
1. vabastada töötajate tervise ja koolitusega seotud tegevus erisoodustusmaksust;
2. toetada rahaliselt ettevõttes toimuvat töötajate täiend- ja ümberõpet;
3. tuua läbirääkimiste teel Eestisse töökohti loovaid investeeringuid
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar